onsdag 16 juli 2014

Jordgubbs- och flädermojito







































Så var det dags igen för en galet god drink med jordgubbar, lime och fläder. Den funkar utmärkt att göra alkoholfri också. Lägg ner lite tid och kärlek på att mortla limen och de färska jordgubbarna och den färska myntan så smakerna blandar sig väl. Så kan jag lova er en ny favorit :-)

Nu måste jag fundera ut vad min drink inför kvällens tjejfest ska vara. Kanske denna, kanske en annan… Får nog bege mig ut till köket och ta fram shaken, man måste ju testa av innan ;-) Har ni några favoritdrinkar får ni gärna dela med er… finns nog många som blir glada då, för jag har märkt att det är många av er läsare som uppskattar när det lägga upp just drinkar så här på sommaren :-)



Härlig kväll på er!



Jordgubb- och fläder mojito
1 drink

3-4 jordgubbar
1 lime
2 cl flädersaft, koncenterarad
2 cl sockerlag, smaksatt med mynta
4 cl rom, ex. Captain Morgan
Mycket is.
Färsk mynta

Gör så här:
Koka sockerlagen, låt svalna.
Dela limen i bitar. Blanda jordgubbar och lime i en glasburk tillsammans med några blad färsk mynta.
Mortla jordgubbar, lime, mynta, sockerlag och den koncenterarde flädersaften. Tillsätt romen och blanda runt.
Tillsätt is och servera, gärna i glasburkar.


Sockerlag med mynta
2 dl socker
1 dl vatten
2 kvistar färsk mynta

Gör så här:
Koka socker, vatten och mynta några minuter. Ställ av och låt svalna. Häll upp på flaska och ta fram när du ska göra en riktigt god drink.








1 kommentar: